Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
6097400500   La dimensió estètica de l'espai
2016-2017   Formació interna de centre. Llar d'Infants
  
   9/11/2016 - 27/4/2017 (30 hores) de 12:00h a 14:00h
   BRE Parc de Gardeny
   pg. Onze de Setembre, 76 (Lleida) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei de Formació i Desenvolupament Professional del Personal
  
  
  
Inscripció   12/09/2016 - 28/09/2016
  
Descripció i   Metodologia:   Les jornades d'Educació Infantil "Una escola de vida per a la vida" on es va aprofundir en la temàtica la "Dimensió estètica i educativa de l'espai" es va generar una expectativa de reflexionar sobre com transformar els espais de les Escoles Bressol cercant un ambient que proporcioni un millor benestar als infants i adults en la quotidianitat.
  
Objectius   1. Descobrir el valor de l'espai com a agent educatiu.

2. Dotar d'estratègies d'observació dels espais per millorar la qualitat educativa.

3. Crear entorns educatius estètics que afavoreixin els aprenentatges.

4. Oferir espais educatius on els infants arribin a ser els protagonistes del seu propi aprenentatge.
  
Continguts   - Fase d’autodiagnosi: 2 sessions.

Observar els espais de l'EBM i analitzar les possibilitats de millora. Actualment l'EBM està dotada de material adient per a la tasca educativa, i la reflexió conjunta de l'equip ens fa pensar que es pot fer aportacions de millora en la disposició presentació i utilització de l'espai i el material que hi ha actualment.

- Fase de planificació:3 sessons.

Reflexionar sobre les necesiitats dels infants i analitzar si l'espai de l'EBM les cobreixen. Analitzar quins espais de EBM volem transformar i la seva motivació. Reflexionar sobre l'activitat quotidiana de l'EBM i l'actitud de l'adult.

- Fase de construcció i experimentació: 4 sessions

Fer un nou disseny a partir de l'anàlisi i reflexió prèvia als canvis sorgits en la planificació. Fer noves propostes sobre el mobiliari e el material que hi ha actualment a l'EBM. Observar la diversitat de possibilitats d'utilització del material existent.
Analitzar quin material, mobiliari, ens faria falta aconseguir per arribar a millorar les propostes educatives.

- Fase d’avaluació: 1 sessió.

Observar els canvis produïts a nivell de la millora educativa, estètica... Verificar si s'han aconseguit els objectius proposats i els acords de grup.


  
Formador/a   Dolors Barbé, Ma. Inés Martínez, Tere Dolcet
  
Avaluació   1. Satisfacció de les persones assistents i de l'equip directiu en relació amb el disseny i el desenvolupament de l'activitat formativa.

2. Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d'aspectes relacionats amb els continguts de l'activitat formativa.

3. Definició de línies de treball a seguir per consolidar l'aplicació de la formació realitzada en la pràctica docent.
  
Requisits de  certificació   1. Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.

2. Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l'aprofitament i transferència immediata.

3. El document de valoració final de centre i l'informe de seguiment dels serveis educatius, amb el vistiplau de la inspecció del centre.
  
Persones  destinatàries   Activitat restringida al professorat de l'EBM Parc de Gardeny
  
E-mail   crp-segria@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimecres   09/11/2016   1200   1400 
 Sessió 2   dimecres   23/11/2016   1200   1400 
 Sessió 3   dimecres   14/12/2016   1200   1400 
 Sessió 4   dimecres   18/01/2017   1200   1400 
 Sessió 5   dimecres   08/02/2017   1200   1400 
 Sessió 6   dijous   23/02/2017   1730   1930 
 Sessió 7   dijous   09/03/2017   1730   1930 
 Sessió 8   dijous   23/03/2017   1730   1930 
 Sessió 9   dijous   20/04/2017   1730   1930 
 Sessió 10   dijous   27/04/2017   1730   1930 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent