6097400500 |
La dimensió estètica de l'espai |
2016-2017 |
Formació interna de centre. Llar d'Infants |
|
|
|
9/11/2016 - 27/4/2017 (30 hores) de 12:00h a 14:00h |
|
BRE Parc de Gardeny |
|
pg. Onze de Setembre, 76 (Lleida)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei de Formació i Desenvolupament Professional del Personal
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2016 - 28/09/2016 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Les jornades d'Educació Infantil "Una escola de vida per a la vida" on es va aprofundir en la temàtica la "Dimensió estètica i educativa de l'espai" es va generar una expectativa de reflexionar sobre com transformar els espais de les Escoles Bressol cercant un ambient que proporcioni un millor benestar als infants i adults en la quotidianitat.
|
| |
Objectius |
1. Descobrir el valor de l'espai com a agent educatiu.
2. Dotar d'estratègies d'observació dels espais per millorar la qualitat educativa.
3. Crear entorns educatius estètics que afavoreixin els aprenentatges.
4. Oferir espais educatius on els infants arribin a ser els protagonistes del seu propi aprenentatge.
|
| |
Continguts |
- Fase d’autodiagnosi: 2 sessions.
Observar els espais de l'EBM i analitzar les possibilitats de millora. Actualment l'EBM està dotada de material adient per a la tasca educativa, i la reflexió conjunta de l'equip ens fa pensar que es pot fer aportacions de millora en la disposició presentació i utilització de l'espai i el material que hi ha actualment.
- Fase de planificació:3 sessons.
Reflexionar sobre les necesiitats dels infants i analitzar si l'espai de l'EBM les cobreixen. Analitzar quins espais de EBM volem transformar i la seva motivació. Reflexionar sobre l'activitat quotidiana de l'EBM i l'actitud de l'adult.
- Fase de construcció i experimentació: 4 sessions
Fer un nou disseny a partir de l'anàlisi i reflexió prèvia als canvis sorgits en la planificació. Fer noves propostes sobre el mobiliari e el material que hi ha actualment a l'EBM. Observar la diversitat de possibilitats d'utilització del material existent.
Analitzar quin material, mobiliari, ens faria falta aconseguir per arribar a millorar les propostes educatives.
- Fase d’avaluació: 1 sessió.
Observar els canvis produïts a nivell de la millora educativa, estètica... Verificar si s'han aconseguit els objectius proposats i els acords de grup.
|
| |
Formador/a |
Dolors Barbé, Ma. Inés Martínez, Tere Dolcet
|
| |
Avaluació |
1. Satisfacció de les persones assistents i de l'equip directiu en relació amb el disseny i el desenvolupament de l'activitat formativa.
2. Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d'aspectes relacionats amb els continguts de l'activitat formativa.
3. Definició de línies de treball a seguir per consolidar l'aplicació de la formació realitzada en la pràctica docent.
|
| |
Requisits de certificació |
1. Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
2. Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l'aprofitament i transferència immediata.
3. El document de valoració final de centre i l'informe de seguiment dels serveis educatius, amb el vistiplau de la inspecció del centre.
|
| |
Persones destinatàries |
Activitat restringida al professorat de l'EBM Parc de Gardeny
|
| |
E-mail |
crp-segria@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimecres |
09/11/2016 |
1200 |
1400 |
Sessió 2 |
dimecres |
23/11/2016 |
1200 |
1400 |
Sessió 3 |
dimecres |
14/12/2016 |
1200 |
1400 |
Sessió 4 |
dimecres |
18/01/2017 |
1200 |
1400 |
Sessió 5 |
dimecres |
08/02/2017 |
1200 |
1400 |
Sessió 6 |
dijous |
23/02/2017 |
1730 |
1930 |
Sessió 7 |
dijous |
09/03/2017 |
1730 |
1930 |
Sessió 8 |
dijous |
23/03/2017 |
1730 |
1930 |
Sessió 9 |
dijous |
20/04/2017 |
1730 |
1930 |
Sessió 10 |
dijous |
27/04/2017 |
1730 |
1930 |
|
| |